vanaf dag 14 tot nu

17 september 2014 - Phuket, Thailand

Het is al even geleden dat jullie wat van ons gehoort hebben maar het zou duidelijk worden in ons verhaal.
Dag 14 hua hin : afgelopen vrijdag zijn we vedergereist richting chumphon hier zijn we onderweg gestopt bij een ananasplantage om de zoette ananas te proeven we hebben de ananasen heel veel onderweg gezien en het werd eens tijd om dit van dicht bij te bekijken haha heerlijk was dat nog nooit zo zoette ananas gehad .
Na een klein stukje reiden zijn we gestopt bij een lokaal schooltje wat was dat leuk en een feest voor de kinderen dit zat niet n het progamma want we zouden weer naar een tempel gaan waar ook apen zaten nu onze gids niet zo hapig is op apen bedacht hij dit en we kozen allemaal voor het schooltje,
Smiddags gelunst aan het strand en hebben we heelijk europees gegeten patat met kip en sandwich heeeerlijk was dat ffe wat anders dan rijst elke middag ,
Smiddagsom 4 uur terug in het hotel om daar te relaxen.

Dag 15 zaterdag :
Na 1 nachtje in het hotel te hebben geslapen de koffer weer ingepakt en door reizen veder naar het zuiden opweg naar krabi .
Hier zijn we onderweg gestopt om naar een rubber plantage te kijken dit word midden in de nacht gedaan we snijden een snee in de boom en daar stroomt dan rubber uit .
Dit keer waren we heerlijk vroeg in ons hotel zo rond de luns betjan heeft ooronsteking op gelopen en is daar even naar de dokter geweest voor een kuur op te halen en daarna hebben we besloten om met de hele groep aan het zwembad te gaan liggen.
De lucht veranderde en we kregen eeeenorme buien we zaten met en allen aan de bar van het zwembad drankjes te doen en naartuurlijk schuilen voor de regen)
Savonds zijn we naar de de braderie (avondmaarkt) gegaan ergens wat gegeten en later naar de vol moon bar.

Dag 16 zondag
Dit is mijn verjaardag
Bedankt allemaal voor jullie felicitaties en kaartjes super leuk !
Deze dag hadden we een vrije dag en hadden we allemaal gekozen voor de extra optie om met een speedboot te gaan varen naar de phi phi eilanden dit zijn eilandjes in de zee waar je kunt snorkelen en relaxen en mooie fotos kunt schieten echt bounty eilanden .
Smorgens toen we naar beneden liepen voor het ondbeit was de lucht nog donker en dicht
Na het eten heeft de groep voor mij gezongen happy birtdag ...... de reileider zei dat ik een mooie dag had uitgekozen met zijn verjaardag en dan ook nog naarde phi phi eilanden te gaan echt een highlicht van de reis !! We vroegen hem nog of de donkere lucht weg zou trekken voor de fotos hahah het regende niet dus hij zei van jullie moeten nog met een lokaal busje er heen reiden en dan kom je bij de boot en als het weer niet vrandwoordelijk is dan zouden we niet gaan dat verzekerde hij ons ,
En daarbij in thailand is het weer elke 5 min anders dus we stapte allemaal met veek zin in het busje ,
Aangekomen bij de speedboot begon het wat te druppen he bah dat hebben wij weer maar de gids van de boot vertelde ons dat het weerop zou knappen zo als zij het zag en ze stapte wel vaker met bewolking en een beetje mist aan boort,
Nou prima wij de speetboot in die eigelijk te vol zat omdat buiten in de punt niemand wou zitten door de regen,
we vaarde weg de haven uit en daar begonnen wat golven iedereen vond het gaaf zon grote speedboot over die golfjes ,
Ik denk zon kwartier op zee veranderde het weer in storm we gingen schudden en klapte over de golven heen mensen werden bang de regen ging te keer iedereen was kletsnat en koud het was zon uurtje varen en de ik denk dat zon man ziek was en de vrouwlijke gids lachte dat iedereen te veel gedronken had wat niet het geval was ,
Tussen door zijn we gestopt bij een ander eiland omdat de zee te wilt werd en het bleef maarregenen we sonden daarom met een heleboel mensen onder 1 afdakje hier was niks te doen er kwamen steeds meer booten aan die hier het slechte weer wouden afwachten het was echt of we midden in een ramp waren aan gekomen ,
Veel mesen huide en gaven over van zee ziekte iedereen had het kout ! Maar na een kwartier besloot de schipper om veder te gaan wat niemand wou maar hier blijven ws ook geen optie we hadden ondertussen onze reisleider gebeld dat we met een andere boot opgehaald wouden wrden omdat deze bood niet terug ging maar alle boten waren bezet dus we gingen door riching de phi phi eiland de eindbestemming dit was ongeveer een kwariertiertje varen en ze ee werd rustiger de regen stopte.
Op het phi phi eiland hadden we de luns en we hadden daar de keze om met de speedbood veder te gaan of met de ferry 4 mensen van onze groep die zo ziek waren geworden besloten met deferry terug te gaan en de rest me de speedbood het weer was nu beter dus we vaarden 3 min veder en daar hebben we gesnorkelt bertjan bleef op de boot door zijn ooronsteking .
De terug weg was echt een hel de wint trok op en er waren hele hoge golven we sloegen bijna 4 keer om en iedereen was bang en weer ziek het was heel angstig.
We dachten echt allemaaal dat we het niet zouden halen .
Gelukkig kwamen we allemaal (veilig aan ) maar allemaal in paniek het werd slechter en slechter we hadden dit weer nog nooit mee gemaakt !!
De andere 4 kwamen me de ferry waar de golfen over heen sloegen 4 meter hoog ook gelukkig aan wij om een uur of half 3 hun om een uur of 5 de zee werd wilder en wilder aangekomen in het hotel was de reisleider echt bezorgt en gerust dat we er waren hij had zo iets nog nooit mee gemaakt en het was ontvrandwoord dat de oganisatie ons had laten gaan !
We waren allemaal aangadaan en moe hadden pijn van het vallen in de boot en sommige waren ziek
We zijn ergens wat gaan eten en allemaal op tijd het bed in
Dit was een verjaardag om nooit te vergeten !!!
In het hotel viel de stroom steeds uit en we kregen te horen dat er een troiese storm over thailand ging
Dus dat verklaarde alles.

De dag erna reden we veder naar puket de regen bleef maar stromen en in ons rogamma gingen we weer met de bood richting james bond eiland iedereen weigerde dat en de reisleider wou dit ook echt niet dus zijn we in 1 keer door geregen naarhet hotel in puket .
Dit was fijn iedereen had het gehad en was moe !!
Hier kregen we een upgreet van het hotel dus we zitten in een nieuw hotel super mooi !!
Hier kon iedereeen doen waar die zin in had de taak van de reisleider hield hier op en we kunnen nu relanxen naarturlijk hadden we ne na weeen nog van de storm maar de bevolking zei dat het op zou knappen en dat is ook zo de dag erna gister was het beter droog en zelfs al wat zon we zijn als nog ffe met bertjan naar het ziekenhuis gegaan omdat de andere kuur niet aan sloeg en we graaag voor hem pijn vrij wil terug vliegen. Smiddags heelijk in de zon aan het zwembad gelegen.
En gister avond naar een avond markt geweest.

Vandaag is het weer schiterend weer de zon schijnt we gaan nu lekker ondbeiten het is hier nu 10 uur smorgens .
Vandaag gaan we relaxen en morgen stappen we op het vliegtuig .

Bij deze een lang reisverslag van de afgelopen dagen de wifi was slecht maar jullie zijn weer op de hoogte

Wij zeggen nu tot in nederland !!!!

1. Delia bijsterbosch:
    17 september 2014
    jee wat een verhaal wat zullen jullie bang geweest zijn en dat nog wel op je verjaardag gelukkig is alles goed afgelopen hoop dat het nu met bertjan ook beter gaat wens jullie nog een fijne dag en morgen een goede terugreis we hebben genoten van jullie verslagen
  2. Eefke:
    17 september 2014
    Tjonge wat een belevenissen allemaal, al hadden jullie deze boottocht natuurlijk kunnen missen als kiespijn (net als bj's oorpijn) wel fijn dat jullie niet voor de 2de keer de boot op hoesten. Nu nog even genieten van zo'n zee strand en jullie mooie hotel. Daarna goede terugreis en tot snel!!!!
  3. Annelies:
    17 september 2014
    Wat een verjaardag...! Verschrikkelijk! Kom maar gauw naar huis, goede reis en tot snel!
  4. Heidi:
    17 september 2014
    Jullie hebben genoeg mee gemaakt zeg!! Angstige maar vooral ook mooie momenten!! Balen dat bj weer oorontsteking heeft...ik hoop dat je er geen last mee hebt tijdens je vlucht terug. Het was leuk jullie verhalen te lezen en jullie mooie foto's te zien!! Wat zijn die 3 weken snel voorbij gegaan zeg!! Ik wens jullie een goede vlucht terug en we zien elkaar weer in het mooie nederland!!
  5. Jan Draaijer:
    17 september 2014
    O o wat een verjaardag .Ja wij waren bij de familie van Werfen om te bellen met jullie maar dat was niet zo leuk. Gelukkig is alles goed met jullie, met ons gaat het ook prima. Nu maar het vliegtuig in en tot ziens in Nederland.GGr . uit Heerde.
  6. Bianca:
    17 september 2014
    Tjonge jonge wat een verhaal. Jullie hebben veel meegemaakt. En zeker deze verjaardag vergeet je niet zomaar. Was wel blij om te lezen dat het met jullie goed gaat ondanks de oorpijn van bj. Nog even en dan komen jullie terug. Jullie hebben mooie dingen gezien en gedaan en dat is iets waar jullie dit voor hebben gedaan. Zo'n tegenslag is niet prettig. Had niet graag in jullie schoenen gestaan. We zien jullie binnenkort weer. Fijne reis terug naar huis
  7. Arja:
    18 september 2014
    Hoi, Lieve Kinderen. Jullie hebben heel veel meegemaakt.
    Vooral de dag van je verjaardag was angstaanjagend wat kan de zee dan tekeer gaan. Heftig allemaal.
    Toen we je belden en je een bekende aan de telefoon kreeg (Trijntje Bertjans Moeder) ja toen braak er iets en kwam er zoveel emotie los.... ja ...even een..... ontlading.
    Maar dat is normaal met in je achterhoofd nog de vliegramp en de tsunami van een aantal jaar terug daar ook in Tailand.
    Dan denk je wel even zoiets kan ons ook overkomen.
    Er was die dag zoveel paniek dat de spanning voor jullie hoog op was gelopen.
    Maar gelukkig het is goed afgelopen, en ook hebben jullie de laatste dagen toch nog kwaa weer geluk gehad een zonnetje las ik.
    Ik denk dat jullie nu in het vliegtuig zitten.
    Ik zie er naar uit jullie morgen op te halen bij het treinstation van Kampen.
    Ik hoop dat jullie een goede vlucht hebben gehad.En Veilig op Nederlandse bodem staan als jullie dit lezen.
    We hebben genoten van de mooie foto`s en verhalen.
    Tot gauw