dag 9 10 en 11

8 september 2014 - Mueang Kao, Thailand

Hallo hier weer een verslag van 3 dagen omdat we niet altijd even goede wifi hebben word het soms iets langer wachten maar hier komt het:
Dag 9 begon weervroeg zo als gewonelijk onderweg van chang mai naar chang rai wel een paar leuke stops gedaan, de eerste was het handnijverheidsdorp san kampeang net buiten chang mai hier hebben we gezien hoe ze zijde maken met de hand van de rups tot aan kleding stropdassen en beddegoed.
Toen een stukje veder in de bus opweg naar de volgende stop dit was bij echte thaise papierenparasol fabriek dit was erg leuk je kon zien hoe het van niks iets gemaakt werd en ze beschilderen met de hand wat erg kunstig is we mochten ook ies vanons zelf laten beschilderen bertjan heeft zijn tel hoesje laten beschilderen en ikd=het hoestje van het foto toestel
Daarna onze weg vervolgd naar chang rai, onderweg nog een paar warm waterbronnen gezien en naartuurlijk even voeten met de voetjes baden, (naartuurlijk wel op de laagste verdieping omdat op de bovenste verdieping de eieren gekookt werden)
Eindelijk aangekomen in chang rai gestopt bij een witte zilveren tempel vol met spiegeltjes erg mooi !! En er stond een goeden tempel .
Daarna lekker naar het hotelom ons optefrissen voor de avond deze avond zijn we bij het hotel gebeven we hadden allemaal ons eigen huisje .
Mooi resort heerlijk zwembad alleen helemaal opgegeten door de muggen :(

Dag 10
Deze dag was onze eerste uitslaap dag !!! Yes wekonden om half 8 opstaan heeerlijk!!
Het onbeidje en toen weer in de bus op weg naar het bovenste uiterste puntje van thailand.
We hebben even een kijkje genomen bij ee ouderwedse akha stam.(openlucht museum)
Gingen daar met keine open busje erheen door de bergen rachtig uitzicht !!
Korte wandeling hoe ze vroeger leefde zo boven in de bergen .
Vervolgens zijn we naar de gouden drie hoek geweest we een museum hebben gezien over op (opium drugs)
Agh dit vonden wij nie zo intresant onderstssen was het behoorlijk warm geworden en verlangde iedereen naarhet zwembad
Maar dat kon niet wand we hadden nog 1 dingop ons progamma staan dat was het 3 landen punt een behoorlijke klim met veel trappen en steile huevels nou zweten en puffen maaaaarrrr,,,, het was het waart wat een prachtig uitzicht!!! Je keek over de rievier mekong en laos cambodja en thailand konden zien prachtig !! We hebben nog over de rievier gevaren zodat we even in alle 3 de landen waren geweest .
Daaarna lekker naar het hoteleven opfrissen om vervolges door de gaan naar de avond markt .

Dag 11
vandaag hadden we een bus dagje terug van het hoogste punt onderweg naar het laagste punt dat zijn heel wat kilometers .
We zijn gestopt bij een koffie huisje waarze echt kunswerken van de koffie maakten en heerlijk was dat wat een cadeau een heerlijke bak koffie hahaha
En we konden zien hoe ze in het dorpje hun eigen kleding maken (tai farmer shirts) kledingdracht china heb zelf ook een patroon op een zakdoek gemaakt heel erg leuk . Daarna lekker gegeten en zijn daar zelf gefotograveerd net bekende nederlanders (haha) daarna verder met de bus richting een oud koningrijk/ruine met de fiets over het landgoed op de warmste dag tot nu toe 35 graden ongeveer .
Toen naar hotel voor een frisse duik in zwembad en daarna lekker uit eten met zijn allen

1. Arja:
    8 september 2014
    Hoi, Heel mooi allemaal tjonge wat hebben jullie al veel gezien en gedaan.
    Niet normaal .....;) Prachtig.....:)
    Als wij dit lezen is het bij jullie nacht. Heerlijk even uitrusten van alle indrukken.
    Als jullie morgenochtend wakker worden is het een beetje feest ja jullie zijn dan 3 Jaar getrouwd.
    Van Harte en we nemen er een borreltje op.
    Jullie ook?? Of wie weet wel weer zòn lekkere bak Koffie.( is voor B. J. ook veel waard. Een hele fijne dag en nog vele mooie dagen gewenst. Groetjes uit Wilsum
  2. Delia bijsterbosch:
    8 september 2014
    wat geweldig weer wens jullie morgen een fijne dag geniet van elkaar en natuurlijk van jullie mooie reis
  3. Annelies:
    9 september 2014
    Hey BJ en Marielle,

Wat super mooi om te zien allemaal zeg! Het moet wel een onvergetelijke reis zijn, heel indrukwekkend! Geniet er lekker van en wij blijven lezen, dan genieten wij een beetje mee;) dikke knuffel van ons!